Game World

Prawie wszystkie gry ^^


#1 2008-08-16 15:18:24

Daniel Game Master

http://forum.x-world.pl/templates/subBlack/images/ranks/gamemaster.gif

Zarejestrowany: 2008-08-16
Posty: 57
Punktów :   

Command & Conquer 3: Wojny o tyberium

Command & Conquer 3: Wojny o tyberium
http://img1.gildia.pl/_n_/ggk/gry/command_and_conquer_3/okladka-640.jpg

Serię Command & Conquer powinien znać każdy szanujący się fan gier strategicznych. To właśnie dzięki niej losy gatunku RTS potoczyły się w taki, a nie inny sposób. Pamiętam jak pierwszy raz miałem styczność z pierwowzorem... To było coś niesamowitego! Filmy prezentujące kolejne części fabuły zrealizowane były przy pomocy prawdziwych aktorów, gra zajmowała całą płytę CD i oferowała grywalność tak ogromną, że pochłonęła mnie na długie miesiące. Później przyszła kolej na kilka różnych wariacji tematu i na ekranach monitorów zagościł Command & Conquer: Red Alert. Tytuł choć odbiegał nieco od wcześniej wyznaczonego kierunku, charakteryzował się niezwykłym klimatem, charyzmatycznymi postaciami i ciekawie zrealizowaną fabułą. Wszystkie te elementy sprawiały, że Red Alert do dnia dzisiejszego uważany jest za jedną z najlepszych odsłon serii.

Od momentu wydania Command & Conquer: Red Alert 2 seria zaczęła delikatnie podupadać. Autorzy poszukiwali nowych sposobów zabawiania graczy, wymyślali skomplikowane kampanie i całkowicie zapomnieli o tym, co uczyniło pierwowzór tak udanym projektem. Klimat zabawy zmienił się nie do poznania, podczas gdy fani z całego świata chcieli klasycznego Command & Conquer z przebudowaną oprawą audio-wizualną i garścią nowych pomysłów.

Kiedy firma Electronic Arts po raz pierwszy ogłosiła produkcję Command & Conquer 3 moja radocha była nie do opisania. Gdy dodatkowo usłyszałem, że powróci ona do korzeni i przedstawi nam ponownie walkę pomiędzy GDI oraz NOD byłem w niebo wzięty… to na co czekałem od tak dawna wreszcie miało szansę urzeczywistnienia się!

http://merlin.pl/Command-Conquer-3-Wojny-o-Tyberium,images_zdjecia,16,WWP07705529_6.jpg

Długie miesiące wyczekiwania i obserwowania każdego, nawet najmniejszego ogłoszenia ze strony dewelopera dobiegły ostatecznie końca, a moim oraz innych graczu oczom ukazało się Command & Conquer 3: Wojny O Tyberium.

Jak sama nazwa wskazuje, po raz kolejny mamy do czynienia z drogocennym tyberium. Tym razem jest ono jednak nie tylko błogosławieństwem, lecz również przekleństwem. Ogromne połacie Ziemi zostało bowiem zajęte przez pokłady tyberium. Kryształ jest toksyczny, a co za tym idzie w jego okolicy nie może istnieć żadne życie. Ludzie zostali zmuszeni do ewakuowania obszarów o największym skażeniu i mieszkają teraz jedynie na drobnych skrawkach terenu, na których tyberium się jeszcze nie zadomowiło.

Cały glob podzielony został na trzy rodzaje stref. W strefach czerwonych nie ma w ogóle życia, skażenie na nich jest tak wysokie, że każdy człowiek, który spróbuje się tam zadomowić odjedzie w zaświaty zanim zda sobie sprawę co go zabija. Kolejne strefy oznaczone zostały kolorem żółtym. W nich istnieje życie, choć wszyscy mieszkający tam ludzie w każdej chwili mogą stracić życie. Głównym czynnikiem zmuszającym ich do mieszkania na tak niebezpiecznym terenie jest po prostu brak pieniędzy, które pozwoliłyby na przeprowadzkę do strefy niebieskiej. To w nich bowiem zebrała się największa ilość ludności, i to one stanowią ostatni bastion cywilizacji. Chronione przez GDI strefy są całkowicie wolne od skażenia tyberium i jako jedyne są w stanie podtrzymywać przez długi okres czasu życie.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/News/14.08.2007/nws_commandconquer3.jpg

Niestety to właśnie o te drobne skrawki ziemi toczyć będzie się trzecia Wojna o Tyberium. GDI pragnie za wszelką cenę chronić to, co pozostało po naszej pięknej niegdyś planecie, NOD natomiast wierzy, że Tyberium stanowi przyszłość gatunku ludzkiego i chce aby cała ziemia pokryła się jego kryształami. Na tym jednak konflikt się nie kończy, bowiem firma Electronic Arts postanowiła dodać szczyptę pikanterii do całej zadymy wrzucając do zabawy rasę obcych, nazwanych Scrin. Przybywają oni pewnego pięknego dnia na naszą zrujnowaną planetę i rozpoczynają siać spustoszenie. Co ciekawe mordercze dla ludzi tyberium, stanowi dla Scrinów świetną pożywkę i zapewnia im siły witalne, potrzebne do wygrania wojny.

Jak nie trudno się domyślić, fabuła Command & Conquer 3: Wojny O Tyberium podzielona została na trzy etapy. Początkowo możemy wybrać jedynie dwa z nich: kampanię GDI oraz NOD. Ja osobiście proponuję rozpocząć zabawę od GDI, ponieważ wówczas łatwiej połączycie wszystkie wątki fabularne. Oczywiście rozpoczynając NOD nie będziecie w żaden sposób stratni, a sama rozgrywka również nie będzie ani trudniejsza, ani bardziej skomplikowana. Po prostu ogólny rozwój wydarzeń znacznie łatwiej śledzić rozpoczynając od kampanii GDI. Po jej ukończeniu przychodzi kolej na NOD i następnie naszym oczom ukazuje się część, w której dowodzimy oddziałami Scrinów.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.thepiczers.pun.pl www.timik-wirtualny-swiat.pun.pl www.097dca.pun.pl www.volturi.pun.pl www.polishfootballmanager.pun.pl