Game World

Prawie wszystkie gry ^^

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2008-08-16 16:02:16

Daniel Game Master

http://forum.x-world.pl/templates/subBlack/images/ranks/gamemaster.gif

Zarejestrowany: 2008-08-16
Posty: 57
Punktów :   

Assassin's Creed

Assassin's Creed
http://img1.gildia.pl/_n_/ggk/gry/assassin_s_creed_ps3/okladka-640.jpg

Assassin’s Creed został ogłoszony jako projekt ekskluzywny dla konsoli PLAYSTATION 3. Firma UbiSoft podczas produkcji zdecydowała się jednak na przeniesienie tytułu na konkurencyjną maszynkę Giganta z Redmond i następnie na blaszaki. Edycję dedykowaną Xbox 360 miałem już okazję przetestować, wersja dla Pecetów będzie mieć premierę za kilka tygodni, a w moje ręce całkiem niedawno wpadło wydanie przeznaczone dla posiadaczy PS3. Niestety już na wstępie muszę przyznać, że deweloper się zbytnio nie przyłożył i optymalizacja kodu pozostawia wiele do życzenia. Przygody Altaira na platformie firmy Sony są po prostu mniej płynne, a co za tym idzie nieco mniej efektowne niż na Xbox 360! Więcej konkretnych informacji na temat ogólnego funkcjonowania gry znajdziecie pod koniec niniejszego tekstu, a teraz zajmę się innymi aspektami produkcji, takimi jak choćby jej fabuła!

Historia w Assassin’s Creed jest nieco zamotana i przyznam szczerze, że nie łatwo jest w pełni ogarnąć wszelkie jej zawiłości. Otóż, według naukowców geny ludzkie są w stanie przenosić nie tylko informacje o budowie naszego ciała, lecz również pamięć poprzedników. Fenomen ten zwany jest pamięcią genetyczną i właśnie on został wykorzystany aby przygotować fabułę w programie. Głównym bohaterem gry jest młody mężczyzna, którego przodkiem był jeden z największych morderców wszechczasów – Altair. Teraz, nieco tajemnicza grupa ludzi postanowiła złapać chłopaka, podłączyć go do specjalnej maszyny i wyciągnąć jak najwięcej wartościowych dla nich informacji. Oczywiście początkowo nie mamy pojęcia o co biega i dlaczego jesteśmy tak cenną skarbnicą wiedzy. Z czasem motywy grupy okazują się coraz bardziej oczywiste i widzimy sens w naszym działaniu. Niestety nigdy do końca nie udało mi się pojąć całego wątku fabularnego, a stało się tak zapewne za sprawą deweloperów, którzy podczas wywiadów twierdzili, że chcieliby opracować całą trylogię, nie tylko jedną edycję! Zapewne w kolejnych częściach historia zostanie znacznie lepiej wytłumaczona i wszelkie zawiłości znikną! Ciężko też powiedzieć na dzień dzisiejszy w jakich dokładnie czasach rozgrywać będą się kontynuacje, pierwowzór przenosi nas bowiem do lat rozpościerających się pomiędzy 11-tym a 13-tym wiekiem naszej ery. Kolejne edycje mogą wrzucić nas do współczesności, jednak na dzień dzisiejszy nie ma sensu prorokować. Przekonamy się zapewne w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.

http://img1.gildia.pl/_n_/ggk/gry/assassin_s_creed_ps3/skan1-640.jpg

Akcja obecnej edycji toczy się w świecie pochłoniętym przez trzecią krucjatę. Miejscem wydarzeń jest Bliski Wschód, a dokładniej trzy największe miasta tamtych rejonów: Jerozolima, Akka, oraz Damaszek. Altair należący do zakonu asasynów założonego przez człowieka o imieniu Hassan Sabbah, stracił właśnie poważanie wśród swoich panów, był bowiem zbyt dumny, arogancki i myślał, że wolno mu robić co chce. Niestety mylił się i został za swoje czyny surowo ukarany. Teraz próbuje przywrócić utracony honor, wypełniając wiele niebezpiecznych misji, rozrzuconych pośród trzech wspomnianych metropolii. Zadania, jak na prawdziwego asasyna przystało, polegają na wyeliminowaniu kilku niezwykle niebezpiecznych osobistości, które z niezbyt oczywistych dla nas powodów stanowią zagrożenie dla zakonu. Bez zbytniego przeciągania wyruszamy więc na polowanie.

Już pierwsza lokacja w grze zaskoczyła mnie rozmachem, ilością wędrujących ludzi oraz przywiązaniem do szczegółów. Deweloperzy chcieli aby miasta w grze odwzorowane zostały na podstawie historycznych odpowiedników, dlatego też przeglądnęli mnóstwo dzienników, planów oraz rysunków przedstawiających wspomniane powyżej miejsca. Rezultatem ich działań jest wręcz genialnie wyglądający świat, przepełniony nie tylko odpowiednio prezentującymi się jednostkami, lecz również strukturami. Historyczna zgodność jest jeszcze bardziej imponująca kiedy weźmiemy pod uwagę wielkość każdego miasta. Początkujący gracze bardzo łatwo mogą zgubić się pośród wąskich uliczek, dlatego też niezbędne jest wykorzystywanie charakterystycznych punktów widokowych oraz i posiadanie umiejętności orientacji w trzech wymiarach, Altair jest bowiem człowiekiem niezwykle wysportowanym, a co za tym idzie bez problemu wspina się na najwyższą nawet budowlę.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.scooterygostynteam.pun.pl www.vasnaruto.pun.pl www.kosmetologiawsm.pun.pl www.legion-potepionych.pun.pl www.architekturautp.pun.pl